luni, 12 noiembrie 2012

Cosulete, melci si cozonac




Reteta postata de lauralaurentiu pe culinar.ro, la fel si inspiratia cosuletelor, careia doresc sa-i multumesc si pe aceasta cale 

Ingrediente

Eu am facut portie dubla, aici sunt ingrediente pt o portie(un cozonac)
  • 500 de grame de faina de buna calitate - plus 1-2 linguri in caz ca nu este suficient de legat aluatul (calitatea fainii conteaza mult)
  • 180 de ml lapte
  • 100 de grame de zahar
  • 3 galbenusuri
  • 1 ou intreg
  • 100 de grame de unt topit
  • 1 praf de sare
  • 7 grame de drojdie deshidrata sau 20 de grame de drojdie proaspata
  • arome: coaja de lamaie si/sau portocala, vanilie, rom etc. - dupa gustul fiecaruia
umpluturi:
  • gem,
  • nuca macinata
  • zahar
  • rahat
  • unt
  • scortisoara

Mod de preparare

Laptele, zaharul, zaharul vanilat se dau in clocot. Apoi se raceste laptele pana la aproximativ 40 de grade.

Galbenusurile si oul se bat cu praful de sare.

Untul se topeste (fara a se infierbanta in exces).

Laptele caldut, oul si galbenusurile batute, untul topit si coaja rasa de citrice le-am pus in masina de paine:

Deasupra am pus faina si drojdia deshidratata:

Am programat masina la programul de framantare de 15 minute, am scos aluatul gata framantat, l-am lasat la crescut, apoi l-am impartit in trei:


dintr-o parte am facut melci cu gem si nuci si cateva cosulete (pt cosullete am intins o foaie, am uns-o cu gem, am pus deasura nuca macinata amestecata cu putin zahar, am rulat, apoi am crestat ruloul destul de profund, dar fara a-l desprinde complet, la distanta de un centimetru de la margine, apoi am facut o crestatura indentica la aceeasi distanta, iar cu a treia taietura am desprins complet bucata crestata de rulou.Am obtinut o bucata de aluat impartita in trei, iar treimile exterioare le-am tras inspre afara, obtinand forma de cosulet cu toarta.Am pus deasupra cateva bucatele de rahat pt a da impresia ca e cosulet plin. Cosuletele le-am asezat in tava captusita cu hartie de copt.)





alta parte am folosit-o pt melci cu scortisoara si unele cu gem (am intins, am uns cu unt si am presurat zahar amestecat cu scortisoara, am rulat si am taiat cu ata bucati care le-am asezat cu umplutura in sus pe hartie de copt)



si una pt un cozonacel (bucata pt cozonac am impartit-o in 2, am intins cele doua bucati, pe una am pus rahat si pe una gem si nuci, le-am rulat, apoi le-am rasucit imprena, le-am pus in tava tapetata cu hartie)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

Arhivă blog

Photobucket