vineri, 12 august 2011

Tort printesa in roz


pentru blat

7 oua
233 gr zahar
35 ml apa
35 ml ulei
23,3 gr cacao
9 si 1/2 linguri cu faina


350g ciocolata amaruie rupta bucatele

1/4 lapte cu esenta de rom
2 oua
2 linguri zahar
250ml frisca
70g iaurt

pentru sirop

400 ml apa
5 linguri zahar
esenta rom
coaja lamaie

blatul

intr-un castron puneti albusurile de la cele 6 oua si le mixati bine pana se-ntaresc

dupa care adaugati zaharul, apa, si galbenusurile frecate cu uleiul, si incepeti sa amestecati cu o lingura, de jos in sus, pana se incorporeaza albusurile.



dupa ce incorporati albusurile , adaugati apoi faina amestecand cu lingura
o sa va iasa un aluat mai subtire


turnati 3/4 din aluat intr-o tava, iar pe fundul ei puneti si hartie de copt(am folosit tava rotunda cu diametrul de 26), iar restul intr-o tava mai mica
bagati la cuptor pt 30-35 de min la 175 de grade, ultimele 5 minute ridicati temperatura cuptorului pana la 190 de grade.


blatul l-am taiat in 2 si l-am lasat la racit, iar din cel mic am decupat pt rochita printesei

crema

Punem intr-un vas pe bain-marie,ciocolata laptele amestecat cu esenta de rom

Dupa ce s-a topit ciocolata,luam pe vasul de pe bain marie,lasam sa se raceasca.Apoi punem pe rand cate un galbenus si se spumeaza.

Intr-un vas curat si uscat,batem spuma cele doua albusuri,impreuna cu un praf de sare.Adaugam si zaharul si batem pana devine spuma stabila.Punem intai 1/4 din albusuri peste crema de ciocolata si amestecam incet,apoi restul

Batem frisca si o adaugam la crema


siropul

am caramelizat putin zaharul, am adaugat apa si dupa ce s-a topit bine zaharul am stins focul si am adaugat esenta de rom si coaja de lamaie
am lasat sa se raceasca

asamblare
am taiat in 2 blatul rotund
am pus pe platou blat, am insiropat am pus crema, blat insiropat
iar pt papusica am decupat cercuri de diferite marimi din blatul negreasa si am procedat la fel (blat insiropar, crema....pana am terminat crema si cercurile de blat), am uns cu unt si am imbracat in pasta de zahar
tort 2 kg


5 comentarii:

  1. Se vede ca aveti doua fetite,ati avut sfatuitori de seama. Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos!Imi place combinatia de culori:maro cu roz.

    RăspundețiȘtergere
  3. multumesc Adina, ma bucur ca-ti plac caci eu nu prea am fost multumita de asta (parca ar avea gusa)

    RăspundețiȘtergere
  4. multumesc Dan pt felicitari, binenteles ca si fetitele au o contributie la merite ca ma intreb cu ele ce si cum da mai bine

    Nico multumesc la inceput aveam ceva retineri in privinta asta (daca merge combinatia) la apoi a inceput sa-mi placa si mie

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

Arhivă blog

Photobucket