miercuri, 4 mai 2011

Pasca (cosulet si inimioara)


Ingrediente aluat
800g faina
50g drojdie
200-250g nuca macinata
2 oua si 1 galbenus
200ml lapte
100g unt
50g ulei
200g zahar
rom, coaja lamaie

Umplutura
300g branza proaspata
150g zahar
60g stafide
3 linguri gris
2 oua
rom, vanilie, coaja de lamaie
stafide
2 linguri dulceata de pepene


am facut maiaua din cateva linguri de lapte, zahar,drojdia si putina faina pe care am lasat-o la crescut  ~un sfert de ora
am incalzit putin laptele, am adaugat in lapte zaharul, aromele si ouale si am batut putin cu telul
 
am cernut faina, am adaugat maiaua, compozitia de lapte si am framantat bine,


apoi am pus cate o lingura de unt topit in ulei si am continuat framantarea

dupa ce am pus jumatate din cantitatea de unt
am adaugat nuca macinata,

apoi am continuat cu untul pana l-am incorporat tot

aluatul rezultat l-am lasat la crescut

Am luat 1 bol de inox si l-am imbracat in folie alimentara.
Am impartit aluatul in 2 ( o bucata mai mica si una mai mare)Bucata cea mare am colorat-o maro adaugand o lingura de cacao.


Am intins o treime din bucata colorata si am imbracat bolul apoi am taiat surplusul.
Am facut fisii de aluat si l-am pus pe bol un pic distantate intre ele, am facut apoi niste fasii mai grosute pe care le-am taiat scurte, am luat aceste bucati de fasiute si am imbracat bolul ca pe un cos.

Din doua fasiute rasucite am pus un inel deasupra pe post de piciorus .Am taiat inca doua fasii din aluat, le-am rasucit si am pus in jurul bolului
Am impletit si o toarta.
Din aluatul ramas 'alb' am incercat sa fac niste flori si niste frunzulite (nu prea a iesit grozave ca am facut un aluat care se strangea )
Am pus in tava acopirita cu hartie de copt si am dat la cuptor la foc potrivit.

Intre timp am facut umplutura amestecand toate ingredientele, apoi am adaugat si dulceata


Dupa ce s-a copt am scos din cuptor am umplut cu umplutura de branza si am dat iar la cuptor pt a se inghega umplutura(aici cred ca am facut o greseala ca nu am lasat sa se raceasca un pic cosuletul, umplandu-l cald s-a cam lasat, dar si asa copiii au fost ffff incantati si nerabdatori sa guste)

Am luat aluatul colorat, l-am intins si l-am pus intr-o forma de tarta (inimioara), am facut si o fasie pe margine de jur imprejur, am pus compozitia de branza ramasa si din aluatul ramas necolorat am facut niste inimoiare care le-am pus de jur imprejur, si niste flori care le-am pus pe mijloc. A mai stat putin pe masa pana a fost gata cosul din cuptor (timp in care a mai crescut), am uns cu ou, am dat la cuptor la foc potrivit.

Si fiindca mi-a ramas o mana de aluat am intins o foaie pe care am copt-o in cuptor si fata mai mica





2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

Arhivă blog

Photobucket