duminică, 1 mai 2011

Tortul de ziua mea



La care am incercat diferinte aranjamente. Voua care va place?





         

















  • blat pandispan (multumiri LauraA)
  • 5 oua
  • 150 gr faina
  • 150 gr zahar
  • budinca caramel (multumiri Maya)   
  • * 400 ml lapte fierbinte   
  • * 4-5 linguri zahar   
  • * 25 g amidon
  • crema iaurt (multumiri gloxinia)
  • 1iaurt 400 ml,
  • 300 ml frisca lichida,
  • 100g zahar,
  • afine(un borcanel conservat cu aspirine),
  • 10-15 g gelatina in functie de cat de zemoase sunt fructele.    
Mixam ouale cu zaharul si un varf de sare pana ce isi tripleaza volumul si se deschid la culoare. Cu o lingura sau cu paleta mixerului, lasam sa cada putin aluat pe intreaga suprafata a compozitiei de oua si zahar si daca acesta lasa urme vizibile (sau “scrie”) atunci compozitia noastra este gata.
Adaugam putin cate putin faina cernuta si amestecam cu mare grija de jos in sus, dinspre centru spre exterior. Dupa ce faina este incorporata perfect in compozitia de oua, adaugam alta faina si tot asa pana ce terminam toata faina. Asezam aluatul intr-o forma tapetata cu unt si faina si nivelam cu foarte mare grija suprafata. Eu am folosit pt copt un tuci si un castronel. Dupa ce l-am nivelat, lovim forma de masa de cateva ori ca sa eliminam excesul de aer acumulat de aluat. Vor aparea la suprafata cativa bulbucei.
Introducem pandispanul in cuptorul preincalzit la 170 grade pentru 20 –25 minute. Cand pandispanul este auriu si se desprinde singur de pe marginea formei atunci este gata. Stingem cuptorul, intredeschidem usa si il lasam sa se raceasca inauntru. Nu trebuie sa il lasam neaparat sa se raceasca complet ci doar sa se racoreasca si sa se obisnuiasca cu temperatura bucatariei. Il rasturnam cu grija pe un gratar si il lasam sa se raceasca complet dupa care il taiem in foi.
Budinca
Se caramelizeaza zaharul,atît de auriu-maroniu cît va place. Se stinge caramelul cu lapte fierbinte,apoi se lasa pe foc moderat spre minim
pîna se dizolva tot caramelul. Se iau cîteva linguri de lapte caramelizat si se amesteca cu amidonul. Acest amestec se toarna peste laptele caramelizat, amestecînd într-una cu telul pîna se îngroasa. (se lasa sa clocoteasca usor,pe foc moderat) Cînd e rece se mixeaza cu 250 ml frisca batuta,si obtineti o crema usor aerata(si pt a siguranta mai mare se pune 5-10g gelatina) - eu nu am pus si mi-a parut rau ca mi-a iesit din crema fiind prea moale.
Crema iaurt
Se bate frisca pana sta "bat", iaurtul, fructele, zaharul si fructele se amesteca cu lingura, gelatinei hidratata si topita in 60 ml apa sau 100 ml compot se adauga cateva linguri de iaurt, se amesteca bine si se adauga intregei compozitii de iaurt, apoi se adauga frisca batuta.
Asamblare
Am taiat blatul in trei felii. In tava in care l-am copt am pus o foaie de blat, am insiropat ci siropul de la afine diluat cu apa, am pus un rand din crema de iaurt, blat insiropat, budinca+restul cremei de iaurt, blat insiropat si dat la frigider cateva ore.
Am scos din tava am taiat forma dorita si am acoperit cu pasta de zahar si ornat cu flori din pasta de zahar si royal icing

3 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

Arhivă blog

Photobucket