duminică, 15 mai 2011

Tort cos cu flori


Ingrediente

  • 6 oua
  • 180 gr faina
  • 160 gr zahar
  • 10g alune macinate
  • 10g cacao
  • un varf sare
  • esenta vanilie
  • Fiindca nu am batut asa bine, l-am cam dat peste cap si nu a crescut asa bine, am mai facut un blat alb (simplu) din 
  • 2 oua,
  • 30g zagar,
  • 30gfaina dupa acelasi principiu.
  • crema caramel
  • -2oua
  • -1, 1/2 lg budinca de ciocolata
  • -120 gr zahar pt caramelizat
  • -250ml lapte
  • -20g unt
  • -10g gelatina
  • -200ml frisca
  • -visine
  • plastelina ciocolata
  • 3,1/2 ciocolata amaruie
  • 170g energizant

Mod de preparare

Mixam ouale cu zaharul si un varf de sare pana ce isi tripleaza volumul si se deschid la culoare. Cu o lingura sau cu paleta mixerului, lasam sa cada putin aluat pe intreaga suprafata a compozitiei de oua si zahar si daca acesta lasa urme vizibile (sau “scrie”) atunci compozitia noastra este gata.  Adaugam putin cate putin faina cernuta si amestecam cu mare grija de jos in sus, dinspre centru spre exterior.
Dupa ce faina este incorporata perfect in compozitia de oua, adaugam alta faina si tot asa pana ce terminam toata faina, apoi adaugam alunele, le incorporam si cacaua si incorporam bine. Asezam aluatul intr-o forma tapetata cu unt si faina si nivelam cu foarte mare grija suprafata.
Am amestecat mascarponele, cu zaharul si mierea. Se topeste gelatina dupa instructiuni, se ia 2-3 linguri din compozitia de mascarpone, se amesteca cu gelatina apoi se toarna in intreaga compozitie. Se bate frisca bine, se adauga smantana si se mai bate pt omogenizare, apoi se adauga compozitiei de mascarpone, adaugand si visinele
Am pus pe foc intr-o cratita zaharul cu 2 lg de apa si am asteptat sa se devina caramel. Intr-un vas am pus cele 2 oua si amidonul si le-am amestecat fara sa faca gogoloate. Am adaugat apoi laptele si am turnat peste caramelul care inca era pe foc, la foc mic. Am lasat pe foc pana ce s-a topit caramelul si crema a devenit ca o budinca groasa, apoi am lasat sa se raceasca dar nu de tot, timp in care am batut frisca
apoi am adaugat gelatina si 20 gr unt. Dupa ce s-a mai racit am adaugat frisca si dupa ce s-a omogenizat am adaugat visinele
Asamblare:

-am taiat blatul in trei
-am pus intr-o strecuratoare rotunda, tapetata cu folie alimentara primul blat l-am insiropat
-am pus crema mascarpone
-am pus al 2 lea blat am insiropat, am pus crema caramel am pus si ultimul blat insiropat si el
-am uns cu unt mixat cu 2 linguri de zahar pt a nu mai fi gaurele in blat
Pt plastelina
Am topit ciocolata, am adaugat energizantul si am omogenizat bine, apoi am lasat la rece cateva ore. Am facut fasii din aceasta plastelina cu care am facut impletitura pe tort. Am adaugat si florile facute inainte.
~3 kg

4 comentarii:

  1. Foarte frumos si mai mult ca sigur, foarte gustos.
    Fluturasul de royal icing este de mare efect. Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc, pot zice ca da, a fost gusto ca s- mancat ff repede.
    Fluturasul il aveam facut si daca tot era i-am gasit si lui un loc pe acolo

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte deosebit cosuletul ,la fel si florile elegante,mi-ar place sa-l incerc si eu odata

    RăspundețiȘtergere
  4. multumesc, e un pic migalos dar cred ca merita incercat

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

Arhivă blog

Photobucket