duminică, 17 octombrie 2010

Cozonaci

Attached Image

INGREDIENTE ALUAT
- 1kg faina
- 50g drojdie
- 250g zahar
- 500ml lapte
- 200g grasime, ulei si unt topit
- 5 galbenusuri
- 1 lingurita rasa de sare
- arome - coaja rasa de lamaie, portocala, vanilie, fiecare

UMPLUTURA
nuci macinate,zahar,cacao,zahar vanilat
ciocolata menaj razuita
stafide


- intr-un lighean mai mare am cernut faina -am incalzit laptele in care am dizolvat zaharul si vanilia
- am facut maiaua in mijlocul fainii din drojdia muiata in putin lapte
- galbenusurile le-am frecat cu sare, coaja de lamaie si portocala
- peste faina si maiaua am adaugat restul de lapte caldut si galbenusurile frecate -am amestecat cu mana si am inceput sa framant usurel, ajutandu-ma de grasimea calduta
-am framantat bine, vreme de 30 minute, apoi l-am trntit in lighean de cateva ori
-am acoparit castronul cu un servet si l-am pun la crescut, cam o ora si jumatate

Attached Image

- am luat aluatul crescut si l-am impartit in doua pentru cei doi cozonaci
- am impartit o jumatate in doua, si una in trei
- intai m-am ocupat de cea cu 3 parti
-am framantat o parte cu putina cacao, am intins-o si am presurat niste stafide deasupra apoi am rulat
- celelalte 2 parti le-am intins pe rand am pus ciocolata rasa si stafide (iar pe una niste fructe uscate), le-am rulat si pe acestea si le-am impletit intre ele avand grija ca cea cu cacao sa fie la mijloc

Attached Image

-am intins celelalte doua bucati
- am pus umplutura cu nuca si am rulat
- apoi am impletit cele doua
-am pus in tavi tapetate cu hartie de copt si am lasat la crescut, vreme de 40 minute
- am uns cu albus de ou (ca aveam mai multe) amestecat cu lapte si am presurat zahar deasupra

Attached Image

- am copt la foc moderat pna s-au rumenit frumos
si a trecut de testul CTC-ului


Attached Image

sectiune

Attached Image



ps. multumesc Gabi Cara si Lauralaurentiu pt inspiratie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

Arhivă blog

Photobucket