miercuri, 1 iunie 2011

Placinta cu branza, aluat facut cu zer

Am luat de la piata un bidon de2 l de lapte dar fiindca a fost cald cand am ajuns acasa am constatat ca nu tine la fiertasa ca a ramas in bucatarie la prins. Si ca sa nu imi para rau ca l-am luat si sa-l folosesc cumva, am facut o branza din el si asa au iesit aceste placinte


Imagine Atasata

Pt aluat
~800g faina
drojdie proaspata cat o nuca mai marisoara
sare
5 linguri zahar
350ml zer
100g unt
1 ou

Pt umplutura
branza de vaci rezultata din 2 litri de lapte
~200g branza telemea
2 oua si un albus
stafide
150g zahar
jumatate cana gris (100g)
esenta vanilie
coaja de la o lamaie

2 litri de lapte care s-au prins i-am incalzit un pic pe foc apoi am strecurat printr-o sita acoperita cu tifon. Din zerul scurs am pus la aluat iar branza rezultata la umplutura

deci:
am pus intr-un lighean zarul caldut impreuna cu drojdia si zaharul, am lasat cateva minute apoi am adaugat oul, faina si sarea.

Imagine Atasata

Dupa ce s-a format un aluat am pus unul muiat la temperatura camerei

Imagine Atasata

si am framantat bine rezultand un aluat elastic. Am pus in lighean si am lasat sa creasca.

Imagine Atasata

pt umplutura am pus intr-un castron stafidele cu esenta de vanilie, am pus ouale si zaharul si am batut cu furculita. Peste ouale batute am pus branza de vaci si grisul

Imagine Atasata

am amestecat, apoi am pus si telemeaua data pe razatoarea cu ochiuri mici si coaja de lamaie, am amestecat si am dat deoparte.

Imagine Atasata

Dupa ce aluatul si-a dublat volumul (nu am mai facut poza ca bagase mainile copiii si nu am mai avut la ce face poza)
Am rupt bucati de aluat, am intis pe masa si am taiat in patrate sau chiar dreptunghiuri, am pus umplutura pe mijloc si am indoit unele, vreo 2 am facut 'branzoaice' (stranse la mijloc),

Imagine Atasata

Imagine Atasata

am decupat si niste cercuri cu inel si barnza in interior. (las pozele sa vorbeasca)

Imagine Atasata

Imagine Atasata

Imagine Atasata


Am pus in tava si dupa ce au mai crescut am uns cu galbenus putin diluat si am presurat mac sau susan dupa preferinte fiecaruia. apoi am bagat la cuptor si le-am lasat pana s-au rumenit frumos

Imagine Atasata

si sectiune

Imagine Atasata

Imagine Atasata

3 comentarii:

  1. Multumesc pentru reteta delicioasa. Am folosit reteta de aluat cu zer si am niste cornuri delicioase cu care am participat la Provocarea Virtual Hug pe FB. Daca vrei , te asteptam si pe tine in grup. Iti las mai jos link ul catre blogul meu , pt a vedea postarea(daca te intereseaza).
    Multumesc inca o data pentru reteta.
    http://furnicutzabucatar.blogspot.ro/2014/05/cornuri-fragede-cu-aluat-cu-zer-si-gem.html

    RăspundețiȘtergere
  2. cu placere. Am vazut postarea si imi place cum ti-au iesit cornuletele. Ma bucur sa aflu ca ti-a placut si multumesc pt dedicatie

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna, îti multumesc tare mult pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

Arhivă blog

Photobucket